יפוי כח מתמשך

בימי הקורונה והצורך בשמירה על ריחוק חברתי –  ניתן לאמת חתימות הממנה ומיופה הכח מרחוק, באמצעות היוועדות חזותית. 

יפוי כח מתמשך הינו כלי משפטי המאפשר לכל אדם כשיר, להורות מראש  כי מי שיש לו אמון בו יטפל בכל ענייניו כאשר כבר לא יהיה כשיר לעשות זאת בעצמו.
יפוי הכח המתמשך נערך ונחתם  בעת שהאדם כשיר – אך ייכנס לתוקף רק בעת שייקבע כי הממנה כבר אינו כשיר.  יפוי הכח המתמשך  מאפשר לאדם ידיעה מראש כי גם בחייו – בעת שכבר לא יוכל לדאוג לעצמו, ענייניו ינוהלו בהתאם לרצונו ולטובתו ותוך התחשבות והקלה על הקרובים לו.  

היום בעת משבר הקורונה, ברור לנו עוד יותר עד כמה אנו עלולים להיות תלויים בהתנהלותם של אחרים. לכן – דווקא עכשיו ומיד כשניתן יהיה, כדאי להקדים תרופה למכה על ידי הכנת יפוי כח מתמשך. 

יפוי הכח המתמשך מקל לא רק על האדם הממנה אלא גם על מיופה הכח – במיוחד כאשר הוא קרוב לממנה (קרוב משפחה או חבר קרוב):

  • האדם הממנה יודע מראש מי ידאג לו כאשר לא יוכל לדאוג לעצמו, והדבר מקנה שקט נפשי.
  • מיופה הכח מצד שני, כפוף רק לרצון הממנה, והוא מצוייד במסמך משפטי תקף מול צדדים שלישיים (בנקים, חברות ביטוח, מוסדות רפואיים וכיו"ב) ואינו מוגבל (אלא במקרים מסויימים ) על ידי בית המשפט והאפוטרופוס הכללי.

לא ניתן להכין יפוי כח מתמשך בעת שהממנה כבר אינו כשיר ואינו "מבין בדבר". לפיכך מומלץ לשקול הכנת יפוי כח מתמשך כאשר הדבר עדיין אפשרי.

יפוי כח מתמשך ניתן להכין רק אצל עורך דין שהוסמך לכך על ידי משרד המשפטים, ואשר אין לו עניין אישי בעריכתו.

יפוי כח מתמשך אינו בא במקום צוואה, ויש חשיבות רבה להכנת צוואה, המשלימה את התכנון העתידי של הממנה. יפוי הכח המתמשך תקף אך ורק בעת שהממנה בחיים אך "אינו מבין בדבר" ואילו הצוואה – מקבלת תוקף רק לאחר אורך ימים טובים של הממנה. 

חשוב לדעת שיפוי כח מתמשך אינו תקף בנסיבות בהן חל חוק החולה הנוטה למות. לשם כך מומלץ למלא מבעוד מועד יפוי כח רפואי לפי חוק החולה הנוטה למות.  

בימים אלו של ריחוק חברתי כפוי – ניתן לאמת חתימת הממנה ומיופה הכח מרחוק באמצעות היוועדות חזותית

למידע אובייקטיבי על יפוי כח מתמשך: 

צור קשר

משרד עו"ד רמי קסל מספק ייעוץ משפטי וייצוג בבתי המשפט במגוון תחומים:

© כל הזכויות שמורות רמי קסל, משרד עו"ד ונוטריון

דילוג לתוכן