יפוי כח מתמשך

יפוי כח מתמשך הינו כלי משפטי המאפשר לכל אדם כשיר, לקבוע ולהורות מראש  כי מי שיש לו אמון בו יטפל בכל ענייניו כאשר כבר לא יהיה כשיר לעשות זאת בעצמו. יפוי הכח המתמשך נערך ונחתם על ידי הממנה בעת שהינו כשיר – אך ייכנס לתוקף רק בעת שייקבע על ידי מומחה כי כבר אינו  כשיר. 

  יפוי הכח המתמשך  מאפשר לאדם ידיעה מראש כי גם בחייו – בעת שכבר לא יוכל לדאוג לעצמו, ענייניו ינוהלו בהתאם לרצונו ולטובתו ותוך התחשבות והקלה על הקרובים לו.   היום ברור לנו עוד יותר עד כמה אנו עלולים להיות תלויים בהתנהלותם של אחרים. לכן – דווקא עכשיו כדאי להקדים תרופה למכה על ידי הכנת יפוי כח מתמשך. כך יודע הממנה מראש מי ידאג לו -על פי עקרונות שהוא עצמו יקבע –  כאשר לא יוכל לדאוג לעצמו , וייהנה משקט נפשי בשל כך. 

יפוי הכח המתמשך מקל לא רק על האדם הממנה אלא גם על מיופה הכח – במיוחד כאשר הוא קרוב לממנה (קרוב משפחה או חבר קרוב). מיופה הכח כפוף רק לרצון הממנה, והוא מצוייד במסמך משפטי תקף מול צדדים שלישיים (כגון בנקים, חברות ביטוח, מוסדות רפואיים וכדומה), ולמעט מקרים מסויימים הקבועים בחוק, אינו מוגבל על ידי בית המשפט או האפוטרופוס הכללי. 

יפוי כח מתמשך ניתן להכין  רק בעת שהאדם כשיר, ורק אצל עורך דין שהוסמך לכך על ידי משרד המשפטים, ואשר אין לו עניין אישי בעריכתו.  יש לדעת כי יפוי הכח המתמשך אינו תקף בנסיבות בהן חל חוק החולה הנוטה למות, לכן מומלץ להכין מבעוד מועד גם יפוי כח רפואי עפ"י חוק זה. 

 יפוי כח מתמשך אינו בא במקום צוואה, שכן הוא תקף בעת חיי הממנה, בעוד הצוואה נכנסת לתוקף רק לאחר פטירתו. לכן, יש חשיבות רבה להכנת צוואה, המשלימה את התכנון העתידי של הממנה. 

בתנאים מסויימים ניתן לאמת חתימת הממנה ומיופה הכח מרחוק באמצעות היוועדות חזותית

למידע נוסף בעניין יפוי כח מתמשך: 

צור קשר

משרד עו"ד רמי קסל מספק ייעוץ משפטי וייצוג בבתי המשפט במגוון תחומים:

© כל הזכויות שמורות רמי קסל, משרד עו"ד ונוטריון

דילוג לתוכן